Класифікація вантажного автотранспорту
|
Тентовий Застосовують для більшості типів вантажу (якщо немає обмежень по розміру та температурному режиму). Завантаження може здійснюватись ззаду, зверху чи збоку. Можуть бути з бортами чи без бортів ( в такому випадку замість бортів встановлюються дерев'яні або металлічні стійки), з повним або частковим відкиданням тенту ( тільки ззаду, ззаду та збоку, ззаду і зверху, усі три види), стеля може бути жорсткою чи виготовлена з того ж самого матеріалу що й тент. |
|
|
Контейнер Кузов-контейнер застосовують для транспортування сипучих матеріалів, металобрухту, крупнорозмірного сміття та інших твердих відходів. Кузов може бути з заднім чи боковим завантаженням. |
|
|
Рефрижератор Режрижератори-напівпричепи, обшиті теплозберігаючим матеріалом та мають у своїй конструкції холодильну установку. Застосовуються для перевезення вантажів, що потребують підтримки встановленного температурного режиму: овочі та фрукти, замороженні напівфабрикати, рибу, м'ясо, медичні препарати, рослинність тощо. |
|
|
Ізотермічний Ізотермічні напівпричепи можуть зберігати у кузові необхідну температуру, не пропускаючи холод та тепло завдяки тому, що їх стінки оброблені теплоізоляційним матеріалом. Холодильна установка в них відсутня. Використовується для перевезення вантажів, що потребують підтримки встановленного температурного режиму: овочі та фрукти, заморожені напівфабрикати, рибу, м'ясо, медичні препарати, рослинність тощо. |
|
|
Юмба (Jumbo) Кузов збільшенної вмісткості. Великий внутрішній об'єм (до 125 м3) досягається завдяки зменшеному діаметру коліс та спеціальній конструкції підлоги у формі літери «Г». |
|
|
Контейнерна площадка Основне призначення — перевезення контейнерів, також можуть використовуватись для перевезення великої техніки. Контейнерна площадка має жорстку посиленну раму та пристрій для кріплення контейнерів. Рама також може бути розсувною, що дозволяє змінювати її довжину. |
|
|
Автоцистерна Автоцистерни призначенні для перевезення будь-яких рідин: нафтопродуктів (бензовіз), харчових продуктів (молоковіз). При наявності додаткового оснащення також можливо здійснювати перевезення небезпечних вантажів. |
|
|
Бортовой Являє собою площадку з бортами, частіше всього відкриту або закриту пологом. Данний тип кузову використовують для перевезення металу, каміння, цегли, труб та інших вантажів, що мають стійкість до зовнішніх погодних умов. Вантажність: 3 — 25 т. |
|
|
Лісовіз Застосовується для перевезення лісозаготівельних матеріалів, а також виробів металопрокату. Вантажність: 10 — 20т. |
|
|
Зерновіз Зерновози використовують для перевезення різноманітних зернових культур. Облаштовані спеціальним кузовом, який дає змогу здійснювати безтарне перевезення зерна. |
|
|
Автовіз Спеціалізованний транспорт, який застосовується для перевезення легкових та малих вантажних автомобілів. Вантажність: 20 — 25т. Кількість автомобілів для перевезення залежить від довжини автовозу, в середньому 5 — 8 одиниць. |
|
|
Самосвал Використовується у будівництві, в сільському господарстві та при відкритій розробці корисних копалин для перевезення великої кількості сипучих вантажів: пісок, щебень, гравій. В залежності від вантажності, самосвали поділяються на п'ять категорій. Самосвали дуже малої вантажності здатні перевозити вантаж масою до 1 т., самосвали малої вантажності — до 2-х т., середньої вантажності — до 5-ти т., а самосвали великої і дуже великої вантажності можуть транспортувати вантаж більш ніж 10 т. |
|
|
Бетонозмішувач Спеціалізований клас транспортних засобів. Використовується для перевезення бетону від місця його виробництва до будівельних майданчиків. Являється різновидом цистерни, що облаштована спеціалізованим механізмом для вилучення вмісту кузову, та попередження його затвердіння під час транспортування шляхом постійного перемішування його вмісту. |
|
|
Автокран Відноситься до категорії спеціалізованої техніки. Використовується для переміщення особливо важких вантажів на короткі відстані. В залежності від вантажності крани поділяються на 5 груп. До першої групи відносяться крани з вантажністю 4-5 т., до другої — 6-8 т., до третьої — 10-15 т., до четвертої — 16-22 т., та до п'ятої — крани, здатні підіймати вантажі масою до 32 т. |
|
|
Мікроавтобус Мікроавтобуси можуть використовуватись для перевезення людей, вантажів чи комбінованих перевезеннь. В залежності від марки вони можуть вміщувати від 5 до 25 пасажирів чи 1-3 т. вантажу в залежності від призначення. Для сумісного перевезення людей та вантажу салон, як правило облаштовано 3-4-ма пасажирськими місцями. |
|
|
Сидільний тягач Сидільный тягач - вид вантажного тягача, що працює з полупричепами, які приєднуються до автівки за допомогою сидільно-зчіпного пристрою. Без наявності напівпричепами не має власного корисного вантажного об'єму. |
По групах
I група: бортові автомобілі
(автомобілі-фургони загального призначення)
II група: спеціалізованні
(самосвали, фургони, рефрижератори, контейнеровози, сидільні тягачі з полупричепами, балластні тягачі с причепами)
III группа (условно): автомобілі-цистерни
- За кількосттю осей
- Двухосьові
- Трьохосьові
- Чотирьохосьові
- П'ятиосьові та більше
За осьовими навантаженнями (на найбільш завантажену вісь)
- До 6 т. включно
- От 6 до 10 т. включно
- За формулою колес
- 4Х2 – двухосьовий автомобіль с однією ведучою віссю
- 4Х4 – двухосьовий автомобіль с обома ведучими осями
- 6Х6 – трехосьовий автомобіль з усіма ведучими осями
- 6Х4 – трехосьовий автомобіль с двома ведучими осями
За составом
- Одинарний транспортний засіб
- Автопотяг у складі:
- Автомобіль-причеп
- Автомобіль-полупричеп
По типу двигуна
- Бензинові
- Дизельні
За вантажністтю
- Мала
- Середня
- Велика
- Від 1,5 до 16 т.
- Більше 16 т.